Ouzoud

26 maart 2013 - Ouzoud, Marokko

Renee en Maja op de camping met huur auto, hier in de avond couscous Berber gegeten met zijn allen in het restaurant. De volgende dag met zijn allen naar de cascade gelopen, 120 meter hoge waterval, Daarna in de middag de bbq aan omdat Renee en Maja de hele inhoud van de koelkast vd camper mee hadden genomen.

Dinsdag Souk in het dorp, Maja en Renee gaan terug naar BeniMellal om vannacht met de berging met de kapotte camper naar de boot te gaan en dan in Algeciras wacht een nieuwe camper. Ze zijn van plan ons op te zoeken als wij in Marrakech zijn. Of alles lukt, geen idee.

Wij zijn vandaag met zijn 6 en een wandeling naar de Bron van Ouzoud begonnen, was makkeliijk te vinden, maar niet heus, pad was snel weg, Langs het water gelopen maar werd niet meer bereikbaar, door bos met olijfbomen. Gelukkig konden we achter iemand aan die naar Azillal moest via de bron, maar toen werd het echt niet meer te belopen op een goede manier. Over rotsen, bergpaadjes en van alles behalve een goed pad, wel schitterend, veel vogels. 2 haakten af gingen terug, wij met zijn 4en door en we zijn er gekomen. Er was nog iets wat er op leek dat daar een restaurantje zou zijn maar die was weg. Toen weer terug, daar was een jongen van de streek en bracht ons via een goed te belopen pad weer terug in het dorp. Gelukkig geen opsporing verzocht nodig, Bijna geen mensen alleen schaapherder, en mensen met ezels af en toe.

Terug gekomen bij de Cascade een Marokkaanse lunch en lekker The de menthe, mierzoet, heb je wel nodig na 3 uur lopen.

Nu relaxen op de camping, morgen op weg richting kust.

Foto's wordt lastig kan niet op mijn eigen laptop of Ipad internetten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Francisca: