De reis naar Ouzoud

24 maart 2013 - Ouzoud, Marokko

Nou inmiddels 24 maart in Ouzoud sinds gisteren. Eergisteren op weg vanaf een camperplaats aan het stuwmeer bij Khenifar, via een landweg die we beter niet hadden moeten nemen. Stonden heel mooi beneden bij het stuwmeer met mooi weer, maar het ging dus regenen en stormen en we moesten via een slecht pad naar boven. Dus onrustig geslapen en in de vroege ochtend de campers gestart en iedereen wakker gemaakt om toch nu naar boven te gaan voordat het te glad zou worden. Ondertussen hebben wij nog een lekke band gehad in Mrirt en moesten deze ook nog laten repareren. Allen boven aan de weg en richting Beni Mellal, stop voor koffie en dan op weg naar Ouzoud via de Midden Atlas, hoog, berg en ravijnen met haarspeldbochten.

Stop voor koffie en toen 2 aan 2 weer verder, 34 km voor de camping telefoon, Renee en Maja aangereden in een bocht boven ad berg, camper total loss, zij ongedeerd. Wat een drama, ook qua hulpverlening. Wij door naar camping en wachten op bericht, in de namiddag kwamen Marja en Elco , Renee en Maja nog steeds boven op de berg bij hun camper en moesten daar blijven tot 2 uur in de nacht tot de berging kwam. Hun hondjes bij Marja. Dit alles in de stromende regen.

Vandaag schitterend weer op een schitterende camping, geheel Marokkaans ingericht, vandaag hier luieren en wandelen, morgen de watervallen. Wachten op Maja en Renee en vanavond Marokkaans eten hier in het restaurant.

1. Francisca:
    24 maart 2013
    Pfft wat een avontuur zeg! Hoe nu verder met Renee en Maja met hun camper die total loss is?
  2. Annelies:
    24 maart 2013
    Tjeetje jullie maken nog eens wat mee.Doe het vooral rustig aan de komende tijd. Groetjes
  3. Gonny:
    24 maart 2013
    Ai, en dat heet vakantie?