Naar Agdz

9 april 2013 - Agdz, Marokko

In Ouarzazate de volgende dag een uitstapje naar de filmstudio's en de omgeving waar diverse bekende films zijn opgenomen, oa 7 yaers in Tibet, the mummy, James Bond. Daarna naar de kasba's van Ait Benhaddou. Na afloop couscous van het huis op de camping. Allemaal goed verzorgd. 's Morgens op het dokters kon je de witte toppen van de hoge atlas zien.

Daarna op weg naar M'hamid, einde land, begin woestijn. Met 2 jeeps de Sahara in, bij een oase wat drinken, onderweg bij bronnen containers vol getankt met water voor de mensen van de volgende stop. Onderweg kuddes kamelen met kleintjes. Af en toe motoren door het zand de hoge duinen in. Lunch in tenten, heerlijke rauwkost en gegrilde spietjes, vers fruit toe. Natuurlijk geen drank, maar water.

Lekker afgekoeld in het zwembad van de camping.

Vandaag dezelfde route, door Tagoutr en Zaragoza terug naar Agdz , door de anti atlas, door oases, langs palmbomen.

Camping buiten Agdz opgezocht , leuke plek. Morgen de route door de Valle des dades, langs kloven, weer omhoog.