naar Essaouira

29 maart 2013 - Chefchaouen, Marokko

28 maart

Giisteren reis via een binnenweg door Midden Atlas gebied richting Essaouira, in de verte zie je de witte toppen van de Hoge Atlas. Het weer is iets bewolkt maar nog goed. Onderweg veel kinderen op weg naar en school , lopend of met de ezel, en later na Mednate heel veel op de fiets.

De gebruikelijke schapen en geiten langs de weg en gaten in de weg. Rustige mooie route met bergen.

Na Mednate naar de N 8 richting Marrakech, drukke grote weg, 2 baans met daarop natuurlijk brommers, motor met aanhangers, ezels en lopende mensen met geiten en koeien. Door de drukte van de stad richting Essaouira. Onderweg aangehouden door de politie vanwege de snelheid, bekeuring voor 68 km., snelheid was 60 km. Gelijk betalen 300 dirham, oftewel 30 euro. Wel officieel met papieren. Nou pech.

Rond 5 uur aangekomen op een afgelegen camping buiten Essaouri, vandaag naar de camping dichter bij zee. Vannacht regen gehad, vandaag nog bewolkt maar het is nu pas 8.00 uur.